martes, 3 de junio de 2008

El Gavià va d'estrena , Un cop remodelat reobre les portes.

M'ha fet molta il·lusió veure el edifici del Gavià obert de nou , després de la seva trajectòria com escola municipal de música, torna a estar en funcionament , ara com centre municipal d'arts plàstiques. Un espai cultural més del poble i per al poble, que esperem que tingui un bon futur i que ens pugui oferir grans artistes a l'Escala.

Però el Gavià per a mi significa molt més , és especial , és únic. El "balcó" del Gavià té una de les millors vistes de tota la Costa Brava: La Platja , el Cargol , El Golf de Roses , Empúries , El Canigó , el Cap de Creus.




El Gavià es una petita part de la meva vida, visc pràcticament al costat i des de ben petit que diàriament el primer que faig és apropar-me per fer un primer cop d'ull a tot l'entorn que l'envolta.Però no només és això, ja sabeu que a mi m'agrada molt la pesca , afició que ve des de molt petit. Doncs el Gavià va ser un dels meus indrets d'aprenentatge , hi anava amb el meu pare i el meu avi sobretot els dies de mal temps o mala mar. Aquells dies especials veia com pujaven des de mar fins dalt tot tipus de peixos: sargs , orades,tords , rogers i molts d'altres. Els anys van passar i va arribar el moment en que jo ja podia pescar des dalt el balcó, des d'allà la vista cap als fons de la platja els dies d'aigua clara és insuperable i et permet distingir els bons pescalls i llançar allà on tu vols.

Poc vaig trigar en agafar la meva primera orada , modesta de pes , però amb treballs de pujar-la fins dalt , quan la tens just abaix et ve una pujada d'adrenalina total i t'encomanes a tots el sants per poder hissar-la amunt, quan la tens dalt respires , uffffffffff i gaudeixes d'allò més. Aquesta experiència enganxa i ja són més de 30 orades les que he agafat des d'allà, algunes d'aquestes han arribat al quilo de pes.També hi he agafat sargs , mabres i déntols.

l'Any passat em vaig quedar sense Gavià , les obres ens van barrar el pas al seu balcó , i fins a finals de Maig de 2008 no hem tornat a gaudir d'aquest fabulós indret . El dijous 29 es va fer la inauguració oficial , el Dissabte 31 de Maig vaig fer la meva inauguració particular.

He sentit veus que volen que es tanqui el balcó del Gavià , crec que seria un greu error , ens perdríem un dels indrets més bonics de l'Escala.

No hay comentarios: